Vrouw raakt gewond bij brand in keuken door accu

De bewoonster van een woning op de Hazelaarlaan in Harderwijk is donderdagmiddag gewond geraakt door een brandende fietsaccu in haar keuken. Een buurtbewoner kwam op de rook af en heeft de vrouw naar buiten gehaald omdat ze zelf de woning niet wilde verlaten. De vrouw had mogelijk brandwonden in het gezicht opgelopen en is behandeld in een ambulance die met spoed ter plaatse was gekomen. Haar hoofd werd in eerste instantie gekoeld met een handdoek die nat was gemaakt in een kinderbadje. Daarna is het slachtoffer per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

De brandweer was snel ter plaatse en had de brand al snel onder controle. Vervolgens hebben ze de woning geventileerd. De keuken is gedeeltelijk zwart geblakerd en de rest van de woning liep rookschade op.

Foto’s: Donkersgoed Multimedia